Kíméld a hajadat (is)!

Írta Memi hétfő, szeptember 03, 2018 Nincs hozzászólás
Love2Smile, környezet- és bőrbarát, natúr szappan, kozmetikum, vegán, vegyszermentes, természetes, tiszta, pálmaolajmentes, állatkísérletmentes, kézműves, prémium, magyar termék, hajmosó szappan, samponszappan, korpa, zsíros, haj, balzsam, öblítésAkárcsak a testünknek, vagy a bőrünknek, a hajunknak is szüksége van a megfelelő gondoskodásra, ápolásra, figyelemre. Azon túl, hogy az egyik leginkább előtérben lévő "ékünk", a bőrünk és a körmünk mellett a hajunk is folyamatos visszajelzés tükröz akár a testi, akár a lelki állapotunkról.

Évszakváltáskor különösen fontos a témával foglalkozni, hiszen ilyenkor még a normál hajcserélődés, hajhullás is fokozódik egészséges haj esetén is.

Mire érdemes figyelni a hajunk ápolásakor?

1. Hajmosás gyakorisága
Nincs olyan rutin, ami mindenkire érvényesíthető. Függ bőrtípustól, időjárástól, táplálkozástól, de akár még a munkakörülményeinktől is. Alapszabály, hogy ne vidd túlzásba, általánosságban heti 2 (könnyen lelapuló, vékony szálú hajnál esetleg 3) alkalom elegendő, de sűrű, vastag, erős hajnál a heti 1 is elég lehet.
A túl gyakori hajmosás arra ingerli a fejbőrt, hogy még több faggyút termeljen, így épp ezzel generálod a problémát. 

2. Hajmosó szerek
Mint a bőrünk más részénél itt is fontos, hogy kerüld a káros szintetikus- és vegyi anyagokat, amelyek képesek a bőr szerkezetét megbontani. Válassz helyettük természetes, tiszta megoldásokat, melyek táplálják és ápolják a fejbőrödet, így nem késztetik a túlzott reakcióra (zsírosodás, kiszáradás, stb.).
Sampon helyett érdemes kipróbálni a hagyományos hajmosást növényi szappanokkal, mi nagyon szeretjük. Bármilyen természetes szappant választasz is a hajmosáshoz, a korábban összefoglalt lépéseket mindig be kell tartani!
Hajmosáskor érdemes egy kicsit masszírozni a fejbőrt, emiatt is fontos, hogy ne a vegyi anyag szívódjon be a bőrödbe. Ha pedig hajpakolást szeretnél (hajmosás előtt), vedd igénybe a csodálatos természetes olajokat (pl. len, mandula, olíva, ricinus, argán, kókusz, teafa, levendula, stb.) a bőröd és a hajad ápolására.

3. Hajszárítás, vasalás
A meleg, vagy forró hőt rosszul tolerálják a hajhagymák, így hajhullást és töredezést idézhet elő. Ha az időjárás engedi, hagyd, hogy magától száradjon meg a hajad, esetleg száradást követően egy kis formázást tudsz adni a hajadnak, de ügyelj arra, ha szárítod, akkor ne a legmelegebb fokot válaszd és a vasalót is csak nagyon indokolt esetben vedd elő. Arra is figyelj, hogy a vizes hajadat ne fésüld, mert megnyúlhat, eltörhet a haj szerkezet. 

4. Hajfestés
Próbálj itt is a természetesség felé mozdulni. Érdemes az eredeti hajszínünktől csak 1-2 árnyalatban eltérőt választani és ha lehet, ammóniamentes festéket használni. Tapasztalatunk szerint a természetes hajápolás további előnye, hogy a festék sem kopik annyira gyorsan, mint a szintetikus samponokkal, így a hajfestés gyakoriságát is tudod csökkenteni, kímélve ezzel a hajadat.

5. Frizura
A túlzottan szoros és gyakori lófarok viselése is okozhat hajhullást, valamint kerüld a befőttes gumit, ha copfot hordasz. Érdemes alkatunknak és hajtípusunknak megfelelő frizurát választani és ezeknek megfelelően 1-2 havonta levágatni a töredezett végeket. 
Időjárástól függően fejfedővel (nyáron kalap, télen sapka) is érdemes óvni a hajunkat a környezeti hatásoktól.

6. Belső táplálás
Akárcsak a bőrödet, a hajadat is tápláld belsőleg. Fogyassz fehérjében, vitaminokban, nyomelemekben gazdag, évszaknak megfelelő, változatos ételeket, illetve érdemes a gyógyteákat is bevetni (pl. csalán, diólevél, rozmaring, zsálya, stb.).


Hajmosáshoz, ápoláshoz ajánljuk: