szombat, november 14, 2015

Lépésről lépésre: tudatos életmód (II. rész)

ELŐZŐ RÉSZ

Idénytermények előtérben

Idényben nem szükséges vegyszerekkel, tápanyagokkal, növekedést stimuláló szerekkel pótolni a hiányzó körülményeket, melynek következtében teltebb ezen termények íze, kedvezőbb a beltartalmuk, az élettani hatásuk és sok esetben az áruk is.

natúr szappan, kozmetikum, vegán, vegyszermentes, természetes, pálmaolajmentes, állatkísérletmentes, kézműves,  érzékeny bőrre, magyar termék, bőrbarát, bőrápoló, tiszta,  bőrápolás, környezetbarát, bőrbarát,Lehetőség szerint válasszuk a hazait, a termelőit

- kisebb a szállítási út
- nincs kényszerérés
- nem igényel vegyszeres tartósítást (hamarabb jut el a fogyasztóhoz)
- segíti a gazdaságot
- élénkíti a termelést
- csökkenti a függést más országoktól

Újrahasznosítás

Biztos, hogy minden maradék = hulladék?
Érdemes nyitottan és bátran kísérletezve tekinteni az alapanyagokra, utánanézni az interneten fellelhető rengeteg ötlet és praktika között.
Pl. a karfiol zöldje blansírozás után kiválóan használható a rakottasba, akár levesbe, vagy a friss zsenge (vegyszermentes) retek leveléből nagyon finom pesto készíthető, de a maradék rizsköret is könnyen átalakítható zöldséges fasírttá és persze még számtalan zseniális fogás készíthető elsőre hulladéknak tűnő alapanyagból.

Biztos, hogy minden lejárt = romlott?
Természetesen ide nem értve a romlékony élelmiszereket, megfelelő körültekintés mellett számtalan termék (pl. szárazárú) fogyasztható a lejárati idő után is.
környezetbarát, fenntartható, eco, zöld, tudatos, környezettudatos, kímélő, egészséges, életmód, váltás, egészség,
Küllem
Az apró, a nagy, az amorf alakú, a kevésbé szabályos, a nem egyforma miért kizáró ok? Biztosan nem lehetnek ezek a termékek is finomak, egészségesek (sokszor épp ezek a termékek a természetesek, vegyszermentesek)...

Megszokás
Megtartva és tisztelve értékes hagyományainkat bátran kérdőjelezzünk meg egy technikát, egy mozdulatot, egy berögződést, ha csak annyi a magyarázata, hogy "így szoktuk", változtassuk, alakítsuk át saját tudásunk, igényeink, értékrendünk szerint.

Költséghatékonyság

mint mellékhatás... 
Ha odafigyelünk fentiekre, akkor a magasabb ár / érték arány mellett gyakran még megtakarítani is tudnunk, ráadásul sok medicina elkerülhető, vagy kiváltható természetes anyagokkal és még a súlytartásunkra is kedvezően hat.

Összefoglalva a  TUDATOS TÁPLÁLKOZÁS

Tisztelet magunk és a családunk iránt: étkezés
Tisztelet a természeti és emberi energia iránt: alapanyagok
Tisztelet a környezetünk iránt: egység, melynek részei vagyunk

Folytatás következik...

 FORRÁS: Receptműves

Nézz körül a 100% természetes, tiszta, vegán kozmetikumaink között. Egészséget támogató, bőrbarát, ápoló szappanok, dezodorok és fürdőgolyók várnak Rád!




kedd, november 03, 2015

Lépésről lépésre: tudatos életmód (I. rész)

fenntartható, kíméletes, tudatos, egészség, táplálkozás, környezetbarát, eco, zöld, TÁPLÁLKOZÁS

Táplált tudatosság, avagy tudatos táplálkozás... Divat, vagy lehetőség?

Sokféle (bőr)probléma kapcsán kérdezitek tőlünk, hogyan érdemes kezdeni, mit tegyek, mi legyen az, amit holnap már másképp csinálok?
A válasz egyszerű és egyben bonyolult is, mindenkinek más a motivációja, más a szükségesség, eltérő a környezetünk és másképp is gondolkozunk. Információk áradata ér mindannyiunkat nap, mint nap, sokszor akár egymásnak teljesen ellentmondóan, a bőség zavara, melyben nehéz eligazodni.

A mi válaszunk általában az, hogy fokozatosan kell haladni, nyitottan az ismeretekre, de erősen szűrve azokat a saját igényeink, tudásunk és legfőképpen a testünk visszajelzései alapján.

Ezért úgy döntöttünk, hogy a saját (immár több, mint 10 éve tartó) utunkat, az alakulásunk során tapasztaltakat gyűjtjük csokorba és adjuk át, mindenki csemegézve belőle annyit, amennyi szeretne.

Illeszthető legyen a környezetünkbe

Alapvetően meghatározó és befolyásoló szempont, hogy milyen környezetben létezünk, nap, mint nap, mennyire van lehetőség tágítani a határainkat, amelyben mozogni tudunk.

Külső tényezők:
- makro (pl. hol élünk, mely országban, városban, vagy kisebb településen, van-e lehetőség saját termesztésre, milyen elérhető alapanyagok jellemzők)
- mikro (pl. családi hagyományok, tradíciók, munkahelyi lehetőségek, akár saját étel melegítésére)

Belső tényezők:
- motiváció (pl. alkat, súly, allergia megléte, egészségi állapot, bőrprobléma kezelése)
- gondolkodásmód (pl. tudatosság, életmód, irányzat követése)

Természetesen semelyik fenti ok nem szolgálhat kibúvóul, azonban egyértelműen meghatározó szempontok, melyek hatnak arra, hogyan, milyen úton tudunk haladni a változás során.

Alapanyagok

A technikai részt érdemes az alapanyagok ismeretével, cseréjével kezdeni. Nagyon fontos, hogy pontosan tudjuk azt, hogy a saját étrendünkbe melyik alapanyagot és miért illesztjük be?

Só és cukor esetében érdemes a kémiailag finomított helyett természetes, nem finomított változatokat használni (részletesen ennek okairól itt: cukor, )

Lisztek esetében válasszuk a teljes kiőrlésű változatokat, melyek a gabona minden értékes elemét tartalmazzák (Miért süssünk saját kenyeret?)

Étkezzünk változatosan, színesen (zöldség, gyümölcs), fogyasszunk sokféle teljes értékű hüvelyest, magvat.

Kerüljük a feldolgozott, tartósított, ízesített, szintetikus élelmiszereket, készítsük el magunknak, amit tudunk, vagy válasszunk feldolgozatlan alapanyagokat.

Gondolkodásunktól függően csökkentsük, vagy hagyjuk el az állati eredetű alapanyagokat, termékeket (sok bőrprobléma esetén ez a lépés javulást eredményez)

Lehetőségünk szerint válasszuk a tömegtermék helyett az egyedit.


FORRÁS: Receptműves



hétfő, november 02, 2015

Meghűlésre, gyomorra, emésztésre: gyömbér

Hidegben az orrban lévő védelmi vonal kissé lelassul, kevésbé reagál a belélegzett bacikra, ezért vagyunk hajlamosabbak ilyenkor jobban köhögni, krákogni, "krehácsolni".

A gyömbér hatékonyan segíti a gyomrot, az emésztést, a meghűlés leküzdését, erősíti az immunrendszert, gyulladáscsökkentő, segíti a vírusok elpusztítását.

Ezzel a csodás nedűvel tudunk segíteni a szervezetünknek, mindemellett nagyon finom is...

GYÖMBÉRSZÖRP, GYÖMBÉRTEA 1,5 l
egészséges, vegán, tea, házi, praktika, gyógymód, házilag,

5 dkg tisztított gyömbér
5 dkg nyers nádcukor (méz)
0,5 l víz (+ annyi, ami 1,5 l-hez szükséges)
3-4 evőkanál frissen facsart citromlé

1. aprítsuk fel a megtisztított gyömbért, tegyük egy hőálló lábosba, adjuk hozzá a cukrot, majd öntsük le 0,5 l forrásban lévő vízzel
2. hagyjuk állni 10 percet (ha többet ázik, csípősebb lesz), majd szűrjük át egy 1,5 l-es palackba, adjuk hozzá a facsart citromlevet (ízlés szerint) és öntsük fel annyi vízzel, amennyi a palackba még fér (érdemes hígítani, mert a fenti arányokkal intenzív, erős)
3. hidegen és melegen is finom

Praktikák:
- több gyömbérrel és hosszabb áztatással intenzívebb, erősebb, csípősebb lesz
- nádcukor helyett használhatunk mézet is, ezesetben a szűrés után adjuk hozzá, ne öntsünk rá forró vizet
- a kiáztatott és leszűrt gyömbér kiválóan felhasználható sütőtök krémlevesbe, vagy almáspitébe

Forrás: Receptműves